انواع سوشی

۱۴۰۰/۵/۲۵

انواع زیادی از سوشی و البته با نام های مختلفی وجود دارد. در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

مواد تشکیل دهنده سوشی



سوشی یکی از غذاهای معروف ژاپنی است و بستگی به تهیه آن با ترشی برنج دارد که با برش های بسیار نازک ماهی خام ، شکل مستطیل ، عاری از پوست ، با دانه های برنج و در اطراف پر کننده های مختلف پیچیده شده است.
برخی از موادی که درون سوشی به کار می رود:

سبزیجات.
غذاهای دریایی
گوشت قرمز
ماهی ها

سوشی به شکل رول ساخته شده است و در نهایت با یک برگ جلبک دریایی پوشانده شده است ، که به نوبه خود به انسجام مواد داخلی کمک می کند ، در حالی که طعم دریایی متمایز را اضافه می کند.

برنج سوشی به عنصر اصلی در انواع سوشی تبدیل شده است . در مورد پرکننده ها ، چاشنی ها و روکش ها ، آنها از یک نوع به نوع دیگر ، و از یک روش تهیه به روش دیگر متفاوت هستند.

یکی از ایده های رایج در بین بسیاری ، که تصور غلطی در نظر گرفته می شود ، این است که سوشی را با ساشیمی اشتباه می گیرند ، زیرا فقط مورد دوم بر اساس یک توپ برنج پوشیده از ماهی خام است.

در اینجا انواع اصلی سوشی آورده شده است:



سوشی نیگیری

این سوشی به روش سنتی و با دست تهیه می شود ، زیرا از دو قطعه اصلی ، برنج سوشی و سس واسابی تشکیل شده و آنها را با هم ادغام می کند و یک توده مستطیلی کوچک ایجاد می کند که به خوبی فشرده می شود.

هر دو طرف با دست ، با ضخامت نازک پوشانده شده است ، و گاهی اوقات آن را در جلبک های دریایی برگدار پیچیده ، به نام نوری ، که به آن (سوغات گانکان) می گویند و اغلب با سس سویا سرو می شود.

سوشی ماکی

به آن رول می گویند و معمولاً به شکل استوانه ، از مخلوط برنج تهیه می شود و برخی غذاهای دریایی که گاهی همراه با تخم مرغ سرخ شده هستند ، علاوه بر قرار دادن نوری در آخرین رول های آن ، به حدود هشت عدد بریده می شود.

قطعات ، و رول های آن و اجزای تشکیل دهنده آن:

سوشی فوتو ماکی : اندازه رول ها بزرگ است.
سوشی اورا ماکی : رول ها وارونه هستند ، در داخل آن نوری و در خارج آن برنج است.
سوشی هوسو ماکی : نازک رول می شود.
سوشی تماکی : رول ها دست ساز هستند.

سوشی اوشی (فشرده)

تهیه آن به قالب های چوبی کوچک بستگی دارد ، زیرا مواد داخل آنها قرار داده می شود ، با قرار دادن هر جزء و فشار دادن پی در پی برنج ، اما اجزای آن به صورت وارونه قرار می گیرند ، ابتدا سایر مواد و سپس برنج را پس از اتمام پوشش می دهند. رول ، آن را به اندازه ها کوچک تقسیم می شود.

سوشی چیراشی

این نوع سوشی مخلوطی از برنج به همراه سایر مواد است.

در ژاپن بیشتر از هر نوع دیگری طرفدار دارد. به ویژه در جشن عروسک ها ، به دلیل سهولت تهیه ، باید توجه داشت که مواد تشکیل دهنده این نوع با توجه به هر منطقه متفاوت است.

سوشی ناره

این قدیمی ترین شکل سوشی است. با ماهی تخمیر شده تهیه می شود.ماهی پس از برداشتن روده و پوست با نمک پر می شود.

سپس ماهی را در بشکه های چوبی قرار دهید ، دوباره نمک به آن اضافه کنید ، خوب فشار داده و سپس آن را می پوشانند.

به مدت ده روز تا یک ماه به همین صورت باقی می ماند و سپس به مدت یک ساعت در آب خیس می شود و سپس به صورت لایه های ماهی و به دنبال برنج بخارپز سرد در بشکه ها پخش می شود.

پس از آن ، مخلوط بدون سفت شدن مخلوط پوشانده می شود و با وزنه ها به خوبی به مدت شش ماه فشرده می شود و آب آن در طی فشار دادن بیرون می آید به مدت شش ماه متوالی دفع می شود و حداقل شش ماه عمر مفید دارد.


sushi types
..