مزایای ماهی قزل آلا چیست؟

۱۴۰۰/۸/۷ ۲۰:۰:۱۲

فواید ماهی قزل آلا آن را به یکی از مفیدترین انواع ماهی برای سلامتی تبدیل می کند. ماهی قزل آلا ماهی بسیار محبوب و مشهوری است. منبع بسیار خوبی از پروتئین های قابل هضم (اسیدهای آمینه) ، اسیدهای چرب مانند امگا 3 در شکل تری گلیسیرید و همچنین ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین A. (d) ماهی قزل آلا منبع عالی بسیاری از ویتامین های گروه B است که برای تولید انرژی ، کنترل التهاب و محافظت از سلامت قلب و مغز ضروری است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند به عنوان سلنیوم ، روی ، فسفر ، کلسیم و آهن. همچنین حاوی مقدار مناسب پتاسیم است که به کنترل کمک می کند شناخته شده است که مزایای ماهی برای سلامتی بی شمار است ، اما امروز ما در مورد مزایای ماهی قزل آلا صحبت خواهیم کرد.
فواید ماهی قزل آلا:

1. ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند EPA و DHA است. 3.5 اونس (100 گرم) ماهی آزاد دارای 2.3 گرم اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره بلند است ، در حالی که همان قسمت ماهی آزاد وحشی حاوی 2.6 گرم ، و برخلاف اکثر چربی های دیگر ، چربی های امگا 3 "ضروری" محسوب می شوند ، به این معنی که شما باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید زیرا بدن شما نمی تواند آنها را بسازد. بسیاری از سازمان های بهداشتی توصیه می کنند که بزرگسالان سالم بین 250 تا 500 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 دریافت کنند که نشان می دهد التهاب را کاهش می دهد ، فشار خون را کاهش می دهد ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و عملکرد سلول های عروق را بهبود می بخشد.

2- منبع عالی پروتئین:

ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین با کیفیت بالا مانند چربی های امگا 3 است. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید. پروتئین همچنین تعدادی نقش مهم در بدن ایفا می کند ، از جمله کمک به بهبود بدن پس از آسیب ، محافظت از بدن سلامت استخوان ها و حفظ سلامت استخوان ها. برای به دست آوردن توده عضلانی در طول کاهش وزن و مبارزه با روند پیری ، خوردن 3.5 اونس ماهی قزل آلا حاوی 22-25 گرم پروتئین است.

3. سلامت قلب و عروق را تقویت می کند:

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا به کاهش کلسترول ، حفظ خاصیت ارتجاعی شریان ها و وریدها و تقویت ماهیچه های قلب کمک می کند و همچنین با کاهش سطح کلسترول در خون و جلوگیری از سخت شدن دیواره های شریان به کاهش فشار خون کمک می کند. احتمال حملات قلبی را کاهش می دهد.

4- ماهی قزل آلا برای سلامت استخوان ها و مفاصل مفید است:

ماهی قزل آلا حاوی ترکیبی قدرتمند از اسیدهای چرب اشباع نشده همراه با ویتامین D است که هر دو با کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان مرتبط هستند. یک مطالعه نشان داد زنانی که رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 داشتند ، شکستگی کمتری در مفصل ران داشتند. زیرا امگا 3 یک غذای طبیعی ضد التهاب است و باعث کاهش تحلیل استخوان به دلیل التهاب می شود.

5- ماهی قزل آلا از مغز و اعصاب محافظت می کند:

اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش کارایی عملکرد مغز ، بهبود حافظه و حفظ فعالیت در طول کار طولانی می شود علاوه بر اسیدهای آمینه ، ویتامین A ، ویتامین D ، کولین و سلنیوم ، این اسیدهای چرب از سیستم عصبی در برابر آسیب های ناشی از افزایش سن محافظت می کنند. به عنوان یک داروی ضدافسردگی عمل کرده و در درمان بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می کند.

6- ماهی قزل آلا برای کاهش وزن:

ماهی قزل آلا برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و وزن خود را حفظ کنند ، به دلیل داشتن پروتئین بالا ، تنظیم کننده هورمون هایی است که اشتها را کنترل کرده و احساس سیری می کنید ، انتخاب مناسبی است.

7- ماهی قزل آلا برای مبارزه با عفونت ها:

ماهی قزل آلا می تواند یک سلاح قوی در برابر التهاب باشد ، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که التهاب علت اصلی اکثر بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان است. چندین مطالعه نشان داده است که خوردن ماهی قزل آلا بیشتر به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد در معرض خطر کمک می کند.

8. ماهی قزل آلا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

ماهی قزل آلا به دلیل دارا بودن مقدار زیادی امگا 3 که دارای خواص ضد سرطانی است ، یک غذای مفید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان محسوب می شود. ماهی قزل آلا همچنین دارای سلنیوم است که نقش مهمی در محافظت از آنتی اکسیدان ها ، تقویت سیستم ایمنی و تعدیل دارد. تکثیر سلولی ، و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان.

9- به مراقبت از چشم کمک می کند:

اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آمینه موجود در ماهی مانند ماهی قزل آلا از دژنراسیون ماکولا ، خشکی شبکیه ، از دست دادن بینایی و خستگی چشم جلوگیری می کند. این یک حقیقت ثابت شده است که افرادی که به طور منظم ماهی می خورند یا حداقل بیش از دیگران ماهی می خورند ، بینایی بهتری دارند.

10. منبع عالی ویتامین B- کمپلکس:

این ویتامین ها در بسیاری از فرایندهای مهم در بدن شما نقش دارند ، از جمله تبدیل غذا به انرژی ، ایجاد و ترمیم DNA و کاهش التهاب که می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

11- به مراقبت از پوست کمک می کند:

ماهی قزل آلا به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند التهاب را کاهش دهد ، منافذ مسدود شده را از بین ببرد و خطوط و چین و چروک ها را از بین ببرد.

12. فواید ماهی قزل آلا در افزایش متابولیسم:

اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین D و سلنیوم در داخل ماهی قزل آلا ترکیب شده و به مدیریت سطح انسولین در بدن کمک می کند ، جذب قند را تسهیل کرده و در نتیجه سطح قند خون را کاهش می دهد.


در اینجا چند دستور العمل سالم برای گنجاندن این ماهی در رژیم غذایی شما آورده شده است:

هنگام تهیه سالاد ماهی با سس مایونز سالم از کنسرو ماهی آزاد به جای ماهی استفاده کنید.
می توانید از آن برای تهیه سالاد کنسرو ماهی آزاد ، تخم مرغ آب پز ، آووکادو ، کاهو و گوجه فرنگی استفاده کنید.
ماهی آزاد دودی و پنیر خامه ای روی نان تست ، با خیار یا گوجه فرنگی خرد شده.
ماهی قزل آلا کبابی با سس آووکادو.
ماهی قزل آلا با کره لیمو.


salmon