دستور تهیه کباب ماهی

۱۴۰۰/۸/۸

کباب ماهی یکی از غذاهایی است که طعم بسیار متمایزی دارد. کباب کردن ماهی یکی از راههای عالی برای لذت بردن از ماهی هنگام سفر است. این یک ماده خوشمزه است و با وجود چند مرکبات مانند لیمو و نعناع برای تهیه مخلوطی از ماهی تزیین شده و طعم دلپذیری به دست می آورد. به حتی یک مبتدی می تواند کباب ماهی را به تنهایی در آشپزخانه شما امتحان کند. بهترین بخش در مورد این دستور غذا این است که می توانید ظرف 20 دقیقه آن را بپزید. مطمئن شوید که ماهی تازه انتخاب کرده اید و ماهی مناسب برای این دستور ماهی قزل آلا است.

کباب ماهی به انواع مواد اولیه و سس ماسالای تند نیاز دارد.شما می توانید کباب ماهی را با یک ظرف برنج داغ سرو کنید یا حتی آن را با نان تاکو بخورید.این یک گزینه عالی برای شام است. ماهی ها سریعتر از گوشت می پزند ، بنابراین به روغن کمتری نیاز دارد ، که این را به یک غذای سالم تبدیل می کند. این واقعا غنی ترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین ها و مواد معدنی است. این منبع گوشت بدون چربی محسوب می شود و بسیار مفید است. هنگام کاهش وزن موثر است

مواد لازم:

350 گرم ماهی بدون خار.
1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز.
1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه.
1/4 قاشق غذاخوری آب لیمو.
1 قاشق غذاخوری برگ بو.
پودر فلفل سیاه
1/2 قاشق غذاخوری روغن زنجبیل.
پودر سیر.

مراحل تهیه کباب ماهی:

ابتدا ماهی را به قطعات مربع برش دهید ، خوب بشویید و سپس ماهی را در یک کاسه بریزید. می توانید از برش های ماهی یخ زده استفاده کنید ، اما برای طعم دلپذیر ، ترجیحاً از ماهی تازه استفاده کنید.

زنجبیل ، سیر ، برگ بو تازه و برگ گشنیز را در حین آسیاب کردن به آنها اضافه کنید.

تکه های ماهی را با افزودن پودر چیلی ، پودر زردچوبه ، نمک ، آب لیمو در مخلوط ادویه خیس کنید و بگذارید حداقل نیم ساعت یا یک ساعت بماند تا ماهی در ادویه ها خیس بخورد.

چوب گریل را برداشته و تکه های ماهی را روی آن ، گوجه فرنگی و فلفل بگذارید تا کباب ماهی روی آن شکل بگیرد و حدود 20 دقیقه روی گریل نگه دارید.

شما باید ماهی را در حین پخت بررسی کنید تا به شکل دلخواه برسید ، اگر به ماهی ترد بیشتری نیاز دارید می توانید آن را برای مدت بیشتری کبابی بگذارید.

وقتی کباب های ماهی پخته می شوند ، می توانید آنها را گرم با تاکو برای یک غذای سالم و خوشمزه سرو کنید.

چرا ما این دستور غذا را برای شما انتخاب کردیم؟

فواید ماهی:

ماهی یکی از مفیدترین منابع پروتئین برای رژیم غذایی است و سرشار از عناصر ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و منبع عالی پروتئین برای قوی نگه داشتن بدن است. ماهی نه تنها بر کمر بلکه بر کبد و مغز شما نیز تأثیر می گذارد ، حتی زمانی که ماهی را در رژیم غذایی خود قرار می دهید تا از مزایای فراوان آن استفاده کنید.

کاهش خطر بیماری های قلبی:

بر اساس بررسی مجله قلب و عروق آمریکا ، مصرف ماهی با بروز کمتر بیماری قلبی عروقی کشنده مرتبط است. ماهی حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب ، محافظت از قلب و جلوگیری از بیماری های مزمن می شود.

کاهش بروز آلزایمر:

ماهی همچنین یک غذای خوب برای مغز است. طبق مطالعه ای که در سال 2016 در مجله انجمن آمریکایی منتشر شد ، مصرف متوسط ​​غذاهای دریایی با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد. در این مطالعه مشخص شد کسانی که به طور منظم ماهی مصرف می کردند ، انقباض مغزی را کاهش می دهند که منجر به تحلیل رفتن مغز می شود.

علائم افسردگی را کاهش دهید:

غذاهای دریایی برای سلامت مغز شما شگفت انگیز است. روغن ماهی به بهبود علائم افسردگی کمک می کند. درست مانند هنگامی که از داروهای بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) استفاده می کنید ، نوعی داروی ضد افسردگی.

منبع ویتامین D:

به گفته موسسه ملی بهداشت ، ماهی دارای ویتامین D زیادی است ، که یکی از بهترین مواد مغذی است زیرا جذب کلسیم را برای سلامت و رشد استخوان بهبود می بخشد. حدود 70 درصد از جمعیت ایالات متحده به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کنند ، بنابراین برای افزودن غذاهای غنی از ویتامین D به رژیم غذایی خود ضروری است.


fish-kebab
..